پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251012
وضعيت کارآزمايي باليني واکسن برکت براي ۱۲ تا ۱۸ ساله‌ ها
تاریخ انتشار : 1400/07/19
نمایش : 1298
مدير پروژه توليد واکسن ستاد اجرايي فرمان امام(ره)، از شمارش معکوس براي آغاز کارآزمايي باليني واکسن کووايران برکت براي ۱۲ تا ۱۸ ساله‌ها خبر داد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار حسن جليلي، در خصوص آخرين خبرها از توليد نخستين واکسن ايراني کرونا، گفت: توليد واکسن برکت در فاز يک و دو به صورت ۲۴ ساعته در حال انجام است که محصول اين توليد تا امروز بيش از ۱۶ ميليون دوز واکسن است.
 
وي در خصوص گلايه برخي مردم از کمبود واکسن برکت در مراکز واکسيناسيون عمومي برخي استان‌ها، افزود: ستاد اجرايي فرمان امام هيچ نقشي در توزيع واکسن برکت ندارد، تاکنون بيش از ۷ ميليون و ۵۰۰ هزار دوز واکسن برکت تحويل وزارت بهداشت شده که نحوه و ميزان توزيع اين واکسن‌ها در استان‌ها و شهرهاي مختلف تماماً توسط وزارت بهداشت تعيين مي‌شود.
 
جليلي ادامه داد: حدود ۹ ميليون دوز واکسن ديگر نيز پس از طي مراحل کنترل کيفيت به زودي تحويل اين وزارتخانه خواهند شد و دست وزارت بهداشت براي توزيع اين واکسن کاملاً باز است.
 
وي در پاسخ به سوال ديگري در خصوص پيگيري متعدد خانواده‌ها و اوليا براي تزريق واکسن برکت به دانش‌آموزان و فرزندان خود گفت: مطالعات باليني انجام گرفته در سه مرحله قبلي براي افراد ۱۸ سال به بالا بود و لذا مجوز تزريق عمومي واکسن برکت براي رده سني بالاي ۱۸ سال صادر شد و طبق قوانين، بايد براي رده سني جديد نيز کارآزمايي جداگانه انجام شود.
 
جليلي ادامه داد: در همين خصوص تمام مدارک و مستندات لازم براي وزارت بهداشت ارسال شده، ستاد اجرايي فرمان امام هم تمام زيرساخت‌ها و شرايط لازم براي مطالعات جديد را فراهم کرده و آماده‌ايم تا هر زماني که وزارت بهداشت مجوز انجام کارآزمايي باليني براي افراد زير ۱۸ سال را صادر کرد، تزريق واکسن برکت به داوطلبان ۱۲ تا ۱۸ سال را در مراکز مطالعات باليني ستاد اجرايي فرمان امام و تحت نظارت کارشناسان وزارت بهداشت آغاز کنيم.
 
مدير پروژه توليد واکسن در ستاد اجرايي فرمان امام درواکنش به برخي حواشي به وجود آمده در فضاي مجازي در پي درگذشت چند هنرپيشه سينما و تلويزيون، افزود: با پيگيري که انجام گرفت مشخص شد هيچ کدام از اين بزرگواران واکسن برکت تزريق نکرده بودند و اصلاً تاريخ تزريق آنها هم قبل از صدور مجوز براي واکسن برکت و آغاز واکسيناسيون عمومي با کمک واکسن‌هاي ايراني بوده است.
 
جليلي در پاسخ به سوالي در خصوص ميزان استقبال مردم از واکسن برکت، گفت: مردم به دانشمندان نخبه ايراني کاملاً اعتماد دارند و در جريان تزريق اين واکسن هم براي همه ثابت شد که فرزندان اين سرزمين حتي تحت سنگين‌ترين تحريم‌ها و محدوديت‌ها هم مي‌توانند قله‌ها را فتح کنند و محصولي توليد کنند که در بين رقباي خارجي هم حرف اول را بزنند و مطالبه فراواني که امروز براي دريافت اين واکسن در سطح کشور و حتي منطقه وجود دارد مؤيد اين مطلب است.
 
وي افزود: تمام گزارش‌هاي رسمي منتشرشده و تحقيقات انجام گرفته توسط وزارت بهداشت و مجموعه‌هاي پژوهشي مختلف حاکي از آنست که واکسن برکت کم عارضه‌ترين و يکي از اثربخش‌ترين واکسن‌هايي است که تا امروز در ايران تزريق شده است. و موجب کاهش تلفات و بستري شدن بيماران کرونايي گرديده است.
 
جليلي در پاسخ به سوال خبرنگاري که از علت عدم انتشار مقاله علمي واکسن برکت و صدور مجوز سازمان جهاني بهداشت براي اين واکسن پرسيده بود نيز گفت: بيش از يک ماه است که مقاله علمي و مستندات واکسن برکت آماده شده و براي انتشار در ژورنال‌هاي علمي هم ارسال شده که در اين خصوص به زودي خبرهاي خوبي هم براي مردم عزيز کشورمان خواهيم داشت، براي گرفتن مجوز سازمان جهاني بهداشت هم اقدام کرده‌ايم و در حال گذراندن مراحل مختلف اين پروسه از قبيل جلسات مشترک با کارشناسان سازمان جهاني بهداشت و پاسخ به سوالات آنها و ارائه مستندات مان هستيم.
 
انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html